Avbryt

Juniorallsvenskan HJ18
Juniorallsvenskan DJ18

Om Hagunda IF

Hagunda IF bildades 24 maj 1960 genom en sammanslagning av Vänge GoIK, Skogstibble AIF och Ålands SK. Föreningens huvudort är Vänge, men upptagningsområdet är stort. Under slutet av 70-talet och början av 80-talet skördade föreningen stora framgångar i friidrott och längdskidåkning. Hagundas medeldistanslöpare Marie Simonsson vann t.ex. 800m i Finnkampen och skidåkerskan Karin Lamberg deltog i vinter-OS 1980, innan hon flyttade och bytte klubb till Mora IK.
1992 bildades innebandysektionen i Hagunda IF och klubben blev snabbt en av Upplands största och med ett herrlag som tillhör distriktets bästa.

I föreningen finns just nu 3 sektioner: innebandy, friidrott och huvudsektion där ingår boxercise.

Hagunda IF är Vänges idrottsförening, men även idrottsföreningen för hela Hagunda härad, vilket bl.a innefattar ett stort område väster om Uppsala som söderut sträcker sig ända till Uppsala Näs.

Hagunda IF äger och sköter tennisplanen och uteplanen för innebandy i Vänge samt klubbhuset på High Chaparall området i Vänge. Det är även Hagunda IF som sköter och driver elljusspåret i Vänge och gör skidspår i och runt elljusspåret på vintern.